EWALUACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez Publiczne Gimnazjum nr 9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na
Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ PROGRAMU
ERASMUS+
Ewaluacja
uczestniczek mobilności odbyła się na
wszystkich etapach realizacji.
ANKIETA 1 – PRZED
WYJAZDEM- Mobilność 1
Uczestniczki mobilności
na pierwszym spotkaniu otrzymały ankiety, w których miały odpowiedzieć
na następujące pytania:
1.
Jak
ocenia Pani/Pan długość czasu trwania
mobilności?
2.
Czy
Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w
mobilności zwiększy swobodę
komunikowania się w języku obcym?
3.
Czy
Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w
mobilności wpłynie na rozwój zawodowy?
4. Czy Pani/Pana zdaniem
uczestnictwo w mobilności
pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd?
5. Czy Pani/Pana zdaniem wyjazd pozwoli na poznanie
nowych technologii informacyjnych
i zastosowanie ich w praktyce?
6. Czy Pani/Pana zdaniem zdobyte podczas mobilności doświadczenia
wpłyną na poprawienie jakości pracy?
7. Czy ma Pan/Pani jakieś szczególne
oczekiwania związane z wyjazdem?
Wyniki ankiety:
Pytanie 1.
Wszystkie uczestniczki odpowiedziały, że czas trwania mobilności
jest właściwy.
Pytanie 2.
Wszystkie uczestniczki
odpowiedziały, że uczestnictwo w mobilności zdecydowanie zwiększy ich swobodę
komunikowania się w języku obcym.
Pytanie 3.
Jedna osoba stwierdziła, że jej uczestnictwo w mobilności
wpłynie zdecydowanie na jej rozwój zawodowy, dwie osoby uznały , że raczej tak.
Pytanie 4.
Wszystkie uczestniczki
odpowiedziały, że uczestnictwo w mobilności zdecydowanie pozwoli poznać kulturę i
historię państw, do których planowany jest wyjazd.
Pytanie 5.
Wszystkie uczestniczki
na pytanie, czy wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii informacyjnych i zastosowanie ich w praktyce odpowiedziały, że raczej tak.
Pytanie 6.
Jedna osoba stwierdziła, że zdecydowanie zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną
na poprawienie jakości pracy, dwie osoby uznały , że raczej tak.
Pytanie 7.
Dwie osoby stwierdziły, że mają szczególne oczekiwania związane z wyjazdem- są
to
- poszerzenie wiedzy na temat kultury krajów europejskich
oraz nawiązanie kontaktów w celu wymiany doświadczeń,
- poznanie osób z krajów europejskich w celu wymiany
doświadczeń oraz zorganizowanie wymiany międzynarodowej.
Jedna osoba stwierdziła, że nie ma szczególnych
oczekiwań związanych z wyjazdem.
Ewaluacja
prowadzono była podczas trwania projektu (w takcie mobilności) przez stały kontakt mailowy i telefoniczny.
Stwierdzono duże zadowolenie z organizacji oraz programów kursów
wśród uczestniczek mobilności. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości wynikających ze złego przygotowania uczestniczek
do mobilności oraz żadnych zastrzeżeń do
programu.
ANKIETA 1 – PO
POWROCIE - Mobilność 1
Po zakończeniu mobilności
uczestniczki wypełniły ankiety, w których miały odpowiedzieć na
następujące pytania:
1.
Czy
otrzymałeś wystarczające wsparcie z
instytucji przyjmującej przed i w czasie wyjazdu?
2.
Jak
oceniasz przydatność kursu odbytego w ramach projektu?
3.
Czy jesteś
zadowolony z korzyści zawodowych i osobistych wynikających z wyjazdu?
4.
Czy
uczestnictwo w kursie w ramach projektu
„Szkoła otwarta na Europę” będzie przydatne w Twojej pracy zawodowej?
5. Czy udział w mobilności spełnił Twoje oczekiwania pod względem poznania nowoczesnych technik i metod
nauczania, technologii, etc.?
6. Czy kontakty, jakie nawiązałaś/eś podczas
mobilności wpłyną na twoją pracę zawodową?
7. Czy w rezultacie Twoich doświadczeń jako
uczestnika mobilności jesteś zainteresowana/-y
uczestnictwem w przyszłych projektach?
8. Prosimy o
wskazanie innych uwag dla przyszłych uczestników projektu związanych z Twoją instytucją przyjmującą i miejscem
Twojego pobytu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Pytanie 1.
Wszystkie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie tak”-
otrzymały wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie
wyjazdu
Pytanie 2.
Wszystkie uczestniczki
bardzo dobrze oceniły przydatność kursu odbytego w ramach projektu.
Pytanie 3.
Wszystkie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie
tak”- są zadowolone z korzyści zawodowych
i osobistych wynikających z wyjazdu.
Pytanie 4.
Dwie osoby stwierdziły, że zdecydowanie uczestnictwo w kursie w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę”
będzie przydatne w jej pracy zawodowej, jedna osoba uznała, że raczej tak.
Pytanie 5.
Jedna osoba stwierdziła, że udział w mobilności
zdecydowanie spełnił jej oczekiwania pod względem poznania nowoczesnych technik i metod
nauczania, technologii , dwie osoby uznały , że raczej tak.
Pytanie 6.
Jedna osoba stwierdziła, że kontakty, jakie nawiązała
podczas mobilności zdecydowanie wpłyną na jej pracę zawodową, dwie osoby uznały
, że raczej tak.
Pytanie 7.
Wszystkie uczestniczki odpowiedziały, że w rezultacie ich
doświadczeń jako uczestnika mobilności są zdecydowanie zainteresowana uczestnictwem w
przyszłych projektach.
Pytanie 8.
Wszyscy ankietowani nie mieli żadnych uwag dotyczących
projektu i organizacji mobilności.
WNIOSKI
1. UDZIAŁ W MOBILNOŚCIACH SPEŁNIŁ
OCZEKIWANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU.
2. UDZIAŁ W KURSACH ZARÓWNO METODYCZNYM
JAK I JĘZYKOWYCH WPŁYWA NA REALIZACJĘ ZAŁOŻONYCH CELÓW PROJEKTU.
3. UDZIAŁ W KURSACH WPŁYWA NA POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY ZAWODOWEJ UCZESTNIKÓW.
4.
NAWIĄZANIE
NOWYCH KONTAKTÓW WPŁYNIE NA DALSZY ROZWÓJ SZKOŁY.