Raport z realizacji
projektu w ramach Erasmus+
„Szkoła otwarta na
Europę” w Publicznym Gimnazjum nr 9 w Białymstoku
za okres: wrzesień
2016r. – styczeń 2017r. (I półrocze roku
szkolnego 2016/2017)
Termin
|
Organizatorzy/osoby
odpowiedzialne/uczestnicy
|
Działanie
|
Efekty działania
|
Wrzesień 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Spotkanie uczniów
naszej szkoły z konsultantem z Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct –
Białystok. Spotkanie dotyczyło funkcjonowania UE
|
·
Pogłębianie
wiedzy uczniów naszej szkoły dotyczącej funkcjonowania poszczególnych organów
Unii Europejskiej a także państw członkowskich UE
|
Wrzesień 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Europejski Dzień
Języków w PG9 przygotowany przez Koło Europejskie (seria quizów dotycząca
krajów anglojęzycznych)
|
·
promowanie
języka angielskiego, kultury, tradycji krajów anglojęzycznych
·
pogłębianie
wiedzy i umiejętności przez uczniów, nabywanie nowych umiejętności
·
stworzenie
przystępnej i atrakcyjnej dla uczniów
formy nabywania umiejętności językowych
·
zaangażowanie
uczniów
|
Wrzesień 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Przeprowadzenie
ankiety wśród uczniów naszej szkoły dotyczącej wykorzystywania narzędzi TIK
oraz stosowania metod aktywizujących podczas lekcji
|
·
Diagnoza
stosowania w naszej szkole narzędzi TIK oraz wykorzystywania metod
aktywizujących na lekcjach w naszym gimnazjum
|
Wrzesień 2016
|
Alfred Komar,
Sergio Aparicio – Peralta, Norbert Toruński
|
Kurs języka
angielskiego przed realizacją mobilności w Cork
|
·
Doskonalenie
umiejętności w zakresie komunikacji w języku angielskim
|
Październik 2016
|
Agnieszka
Roszkowska
|
Kurs programu e-
Twinning „Tydzień z Prezi”
|
·
Doskonalenie
umiejętności w zakresie posługiwania się nowymi technologiami informatycznymi
·
Pogłębianie
wiedzy dotyczącej e-Twinningu
|
Październik 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Spotkanie
zorganizowane przez Iwonę Gawryluk dla nauczycieli SP 15 w Białymstoku
dotyczące realizacji projektów w ramach Erasmus +
|
·
Dzielenie
się wiedzą z przedstawicielami szkół
białostockich na temat pisania i
realizacji projektów z Akcji KA1 , wymiana doświadczeń, pomysłów, udzielenie
odpowiedzi na konkretne pytania, zwrócenie uwagi na ewentualne problemy przy
realizacji projektów unijnych
|
Październik 2016
|
Iwona Gawryluk,
Katarzyna Suchocka - Żukowska
|
Konkurs piosenki
angielskiej „Singing is fun”
|
·
Motywowanie
uczniów do nauki języka angielskiego z wykorzystaniem atrakcyjnych dla
młodzieży metod
·
Doskonalenie
umiejętności językowych
|
Październik 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Spotkanie w
ramach zespołu „Erasmus Plus – Białystok” dotyczące realizacji projektu i
wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami
|
·
Dzielenie
się doświadczeniami i pomysłami z innymi nauczycielami, możliwość nawiązania
współpracy przy realizacji kolejnych projektów
·
Prezentacja
działań w PG9 na szerszym forum
·
Rozpropagowanie
programu Erasmus+ wśród innych szkół
|
Październik 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Prezentacje
multimedialne na temat tradycji i kultury Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii
Północnej przygotowane przez uczniów klasy IC i IG
|
·
Doskonalenie
umiejętności językowych
·
Poszerzanie
wiedzy na temat historii, tradycji i kultury krajów Zjednoczonego Królestwa
Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
|
Październik 2016
|
Anna Aparicio –
Peralta, Katarzyna Anikiej
|
Szkolenie Rady
Pedagogicznej – Mobilność w Salamance
|
·
Podczas
rady pedagogicznej uczestniczki kursu metodycznego i
językowego w Salamance przedstawiły szczegółowe
informacje dotyczące organizacji kursów, programu oraz efektów pobytu w
szkole językowej, podzielili się swoimi wnioskami i doświadczeniami zdobytymi
podczas wyjazdu
·
Motywacja
kolegów i koleżanek do udziału w przyszłych projektach
·
Usystematyzowanie
korzyści płynących z mobilności
·
Podzielenie
się doświadczeniami zdobytym podczas wyjazdu
|
Październik 2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska
|
Szkolenie Rady
Pedagogicznej – Mobilność w Brighton
|
·
Podczas
rady pedagogicznej uczestniczki kursu
metodycznego w Brighton przedstawiły szczegółowe
informacje dotyczące organizacji kursów, programu oraz efektów pobytu w
szkole językowej, podzielili się swoimi wnioskami i doświadczeniami zdobytymi
podczas wyjazdu
·
Motywacja
kolegów i koleżanek do udziału w przyszłych projektach
·
Usystematyzowanie
korzyści płynących z mobilności
·
Podzielenie
się doświadczeniami zdobytym podczas wyjazdu
|
Październik 2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska
|
Mobilność do
Brighton – prezentacja dla społeczności szkolnej
|
·
Promocja
projektu wśród społeczności naszego gimnazjum
·
wskazanie
na konkretne korzyści płynące z wyjazdów do szkół językowych oraz ogólnie nauki
języków obcych
·
poszerzanie
wiedzy uczniów dotyczącej Wielkiej Brytanii a w szczególności Brighton
·
|
Październik 2016
|
Katarzyna Anikiej
|
Wspomnienia z
Hiszpanii- cykl lekcji w klasie IG, IIA
i III A dotyczących historii, tradycji i
kultury Hiszpanii
|
·
Promocja
projektu wśród społeczności naszego gimnazjum
·
wskazanie
na konkretne korzyści płynące z wyjazdów do szkół językowych oraz ogólnie
nauki języków obcych
·
Pogłębianie
wiedzy dotyczącej Hiszpanii, zwłaszcza
historii, edukacji i kultury
·
Doskonalenie
umiejętności językowych – uczniowie przygotowali słownik hiszpańskich
terminów związanych z kulturą i
edukacją
|
Listopad 2016
|
Iwona Gawryluk,
Katarzyna Suchocka – Żukowska, Anna Aparicio – Peralta, Sergio Aparicio -
Peralta
|
Przygotowanie i
ogłoszenie konkursu językowo – informatycznego „Różnorodność kulturowa
Europy”
|
·
Pogłębianie
wiedzy dotyczącej kultury, tradycji i historii państw europejskich
·
Doskonalenie
umiejętności informatycznych
·
Doskonalenie
umiejętności językowych
|
Listopad 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Lekcja języka
angielskiego przeprowadzona przez uczniów z Koła Europejskiego PG 9 dla
seniorów z klubu Metafora w Białymstoku
|
·
Promocja
języka angielskiego wśród seniorów
·
Doskonalenie
umiejętności językowych przez naszych uczniów
·
Prezentacja
działań w PG9 na szerszym forum
·
Promocja
projektu „Szkoła otwarta na Europę”
|
Listopad 2016
|
Anna Aparicio –
Peralta, Katarzyna Anikiej
|
Dokonanie
ewaluacji uczestników projektu „szkoła otwarta na Europę” z odbytej
mobilności w Salamance.
|
·
Podsumowanie
efektów mobilności w ramach projektu Erasmus + oraz skonfrontowanie ich z
oczekiwaniami
|
Listopad 2016
|
Marzena Korolczuk
|
Działania w
ramach Tygodnia Edukacji Globalnej:
·
Udział uczniów PG 9 w projektach międzynarodowych
„Culture for peace” oraz „Living Peace Sign Event2016 – Global Education Week
2016”
|
·
Pogłębianie
wiedzy naszych uczniów dotyczącej edukacji globalnej
·
Nawiązanie
współpracy z uczniami z innych szkół, także europejskich
·
Doskonalenie
umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim
|
Listopad 2016
|
Iwona Gawryluk,
Katarzyna Suchocka – Żukowska
|
Działania w
ramach Tygodnia Edukacji Globalnej:
·
Zastosowanie podczas lekcji metody CLIL (AContent
and Language Integrated Learning Lessons). Uczniowie wykonywali papierowe gołębie zgodnie z
instrukcjami nauczycielek w języku angielskim
|
·
Wykorzystanie
podczas lekcji nowych metod nauczania, o których nauczyciele dowiedzieli się
podczas mobilności
·
uatrakcyjnienie
nauczania języka angielskiego w szkole
·
doskonalenie
umiejętności językowych naszych uczniów
|
Listopad 2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska
|
Artykuł w
„Podlaskich Wieściach Oświatowych” dotyczący realizacji projektu „Szkoła otwarta na Europę”
|
·
Promocja
projektu „Szkoła otwarta na Europę” w województwie podlaskim („Podlaskie
Wieści Oświatowe” prezentowane są na stronie Kuratorium Podlaskiego
·
Dzielenie
się doświadczeniami i pomysłami z innymi nauczycielami, możliwość nawiązania
współpracy przy realizacji kolejnych projektów
·
Prezentacja
działań w PG9 na szerszym forum
·
Rozpropagowanie
programu Erasmus+ wśród innych szkół
|
Listopad 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Udział uczniów
klasy IIc i IId w międzynarodowym konkursie Global Quizizz. Konkurs dotyczy
kwestii globalnych, odbywa się w języku angielskim
|
·
Doskonalenie
wiedzy i umiejętności językowych uczniów naszej szkoły
·
Poszerzanie
ich świadomości dotyczących ważnych kwestii globalnych
|
Listopad 2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska
|
Dokonanie
ewaluacji uczestników projektu „szkoła otwarta na Europę” z odbytej
mobilności w Brighton
|
·
Podsumowanie
efektów mobilności w ramach projektu Erasmus + oraz skonfrontowanie ich z
oczekiwaniami
|
Listopad 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Początek
realizacji projektu e-twinning Christmas Traditions. W projekcie uczestniczą
uczniowie klasy Ic PG9 w Białymstoku i uczniowie litewskiej szkoły w Alytaus
Likiskeli
|
·
Współpraca
z litewską szkołą w zakresie
doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim
·
Wymiana
doświadczeń
·
Pogłębianie
wiedzy na temat kultury i historii obu krajów
|
Listopad 2016
|
Alfred Komar,
Sergio Aparicio- Peralta, Norbert
Toruński
|
Szkolenie rady
pedagogicznej po mobilności w Cork
|
·
Podczas
rady pedagogicznej uczestnicy kursów
językowych w Cork przedstawili
szczegółowe informacje dotyczące organizacji kursów, programu oraz efektów pobytu
w szkole językowej, podzielili się swoimi wnioskami i doświadczeniami
zdobytymi podczas wyjazdu
·
Motywacja
kolegów i koleżanek do udziału w przyszłych projektach
·
Usystematyzowanie
korzyści płynących z mobilności
·
Podzielenie
się doświadczeniami zdobytym podczas wyjazdu
|
Grudzień 2016
|
Agnieszka
Roszkowska
|
O czworokątach po
angielsku – lekcja matematyki w klasie If
|
·
Doskonalenie
znajomości języka angielskiego
|
Grudzień 2016
|
Iwona Gawryluk
|
Życzenia
świąteczne dla królowej Elżbiety II przygotowane przez uczniów klasy IC
|
·
Doskonalenie
znajomości języka angielskiego
·
promowanie
języka angielskiego, kultury, tradycji krajów anglojęzycznych
|
Grudzień 2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska
|
Przygotowanie
quizu online Brighton Quiz PG 9 na platformie Kahoot.it.
Platforma
Kahoot.it pozwala na tworzenie przez nauczycieli min. własnych quizów
gramatycznych czy leksykalnych
|
·
Stworzenie
przystępnej i atrakcyjnej dla uczniów
formy nabywania umiejętności językowych
·
zaangażowanie
uczniów
·
doskonalenie
znajomości języka angielskiego
|
Grudzień 2016
|
Marzena
Korolczuk, Agnieszka Roszkowska
|
Udział w
projekcie „Język angielski – wolność mówienia” – kurs języka angielskiego
|
·
Kontynuacja
nauki języka angielskiego w związku z udziałem nauczycieli w kursie językowym
na Malcie
|
Grudzień
2016
|
Iwona Gawryluk
|
Zastosowanie
nowej technologii komunikacyjno – informacyjnej – todaysmeet. Narzędzie
pozwala uczyć kreatywnego pisania, dyskutowania oraz argumentowania w języku
angielskim.
|
·
Stworzenie
przystępnej i atrakcyjnej dla uczniów
formy nabywania umiejętności językowych
·
zaangażowanie
uczniów
·
doskonalenie
znajomości języka angielskiego
|
Grudzień
2016
|
Marzena Korolczuk
|
Szkolenie z
pierwszej pomocy w języku angielskim przeprowadzone dla rodziców uczniów PG9
w Białymstoku.
|
·
Doskonalenie
znajomości języka angielskiego przez uczniów
·
Doskonalenie
znajomości języka angielskiego przez rodziców
·
Promocja
projektu „Szkoła otwarta na Europę”
|
Grudzień 2016
|
Anna Aparicio -
Peralta
|
Dzień Hiszpański „Tradycje
Bożonarodzeniowe w Hiszpanii” - warsztaty przeprowadzone przez uczniów klas
dwujęzycznych dla uczniów innych szkół
dotyczące tradycji bożonarodzeniowych w Hiszpanii
|
·
Nawiązanie
współpracy z innymi szkołami
·
Pogłębianie
zainteresowania Hiszpanią i krajami hiszpańskojęzycznymi
·
Doskonalenie
umiejętności w zakresie posługiwania się językiem hiszpańskim
·
Promocja
projektu „Szkoła otwarta na Europę” wśród białostockich szkół
·
|
Styczeń
2016
|
Iwona Gawryluk
Beata Oniśko
|
Udział w
Ogólnopolskim Dniu Informacyjnym
Erasmus + w Warszawie
|
·
Pogłębianie
wiedzy uczestników projektu na temat e-twinningu oraz konstruowania
prawidłowych wniosków o uczestnictwo w projektach unijnych
|
Styczeń
2016
|
Katarzyna
Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska, Anna Aparicio – Peralta
|
Szkolenie
rodziców przeprowadzone podczas zebrań „ Jak pomóc dziecku w nauce języka
obcego?”
|
·
Rodzice
otrzymali konkretne wsparcie od nauczycieli biorących udział w kursach
metodycznych za granicą w ramach Erasmus + dotyczące pomocy dzieciom w nauce
języków obcych. Zostali zapoznani z metodami, narzędziami, portalami i
stronami internetowymi, które mogą pomóc w nauce języków obcych
·
Promocja
projektu „Szkoła otwarta na Europę” wśród mieszkańców Białegostoku
|
Styczeń 2016
|
Katarzyna Anikiej
|
„Razem czy
osobno” – debaty oksfordzkie w klasach dwujęzycznych hiszpańskich dotyczące
separatyzmów w Hiszpanii
|
·
Pogłębianie
zainteresowania Hiszpanią i krajami hiszpańskojęzycznymi
·
Doskonalenie
umiejętności językowych
·
Doskonalenie
umiejętności przedstawiania własnego zdania, punktu widzenia, argumentowania
|