wtorek, 28 marca 2017

Sprawozdanie ze spotkania zespołu.

Sprawozdanie ze spotkania zespołu realizującego projekt : „Szkoła otwarta na Europę”.

1.      Miejsce:  Publiczne Gimnazjum nr 9 w Białymstoku, ul. Antoniuk Fabryczny 5/7

2.      Termin:  24. 03.  2017r.


3.      Uczestnicy spotkania:

Iwona Gawryluk, Alfred Komar, Agnieszka Roszkowska, Anna Aparicio-Peralta, Sergio Aparicio- Peralta, Marzena Korolczuk, Katarzyna Anikiej, Katarzyna Suchocka – Żukowska, Bożena Teleszewska, Norbert Toruński



4.      Tematyka i przebieg spotkania:

·         Przedstawienie przez uczestników programu działań zrealizowanych od stycznia.

·         Dyskusja i refleksje na temat dotychczasowej realizacji zadań.


·         Nowe propozycje działań w ramach projektu.

poniedziałek, 27 marca 2017

Angielski z uczniami szkoły podstawowej

W ramach współpracy między szkołami w środowisku lokalnym, przeprowadziliśmy cykl zajęć z języka angielskiego dla uczniów szkół podstawowych"English is Fun" - jak przygotowac angielskie śnadanie, „Learn and Play English”- gry i zabawy . Celem spotkań było wykorzystanie poznanych na kursach metodycznych aktywizujacych metod i form nauczania jezyka angielskiego. Poprzez dobrą zabawę, uczniowie przyswajali wiedzę z języka angielskiego.








Uczniowie PG9 w Uniwersytecie w Białymstoku

 
W czwartek 23 marca 2017 uczniowie klas 2a oraz 3d, pod opieką p. Bożeny Teleszewskiej i Katarzyny Żukowskiej-Suchockiej, wzięli udział w spotkaniu ze studentami Filologii Angielskiej z Językiem Hiszpańskim Uniwersytetu w Białymstoku w ramach działań Koła Europejskiego. Spotkanie odbyło się w siedzibie Wydziału Neofilologii UwB przy ulicy Liniarskiego  i było pierwszym wydarzeniem w ramach współpracy między Publicznym Gimnazjum nr 9 a Uniwersytetem w Białymstoku. Językiem roboczym spotkania był język angielski.
 

Wspólna gra na platformie internetowej Kahoot (w mieszanych parach student – uczeń) przełamała pierwsze lody między gospodarzami i gośćmi. Liczyła się wiedza i refleks. Zawodnicy odpowiadali na pytania związane z wiedzą kulturową o Zjednoczonym Królestwie i USA, a zwycięzcy zostali nagrodzeni cukierkami (Michałki klasyczne).


 

Kiedy emocje opadły uczniowie PG9 przystąpili do zadawania pytań dotyczących kierunku studiów oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia studenckiego. Nasi uczniowie zadawali pytania w języku angielskim oraz hiszpańskim, co wzbudziło zaskoczenie gospodarzy.




Uczniowie PG9 zostali oprowadzeni po budynku uczelni – zobaczyli między innymi laboratorium fonetyczne, gdzie już maju odbędą się warsztaty fonetyczne, oraz aulę w budynku głównym. Naszych uczniów oprowadzała pani doktor Borowska-Szerszun.

Nasi uczniowie byli wspaniałą wizytówką Publicznego Gimnazjum nr 9 – padły liczne pochwały z ust pani doktor oraz studentów.

Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy poświęcili swój popołudniowy czas i wzięli udział w spotkaniu. Jesteście super!

Bożena Teleszewska, Katarzyna Żukowska-Suchocka.

 

 

piątek, 24 marca 2017

PIERWSZA POMOC W JĘZYKU HISZPAŃSKIM

22 marca 2017r. podczas zebrania rodziców w naszym gimnazjum uczniowie klasy IIIa - dwujęzycznej przeprowadzili szkolenie z pierwszej pomocy dla swoich rodziców. Podczas spotkania rodzice mogli sobie przypomnieć wszystkie najważniejsze zasady dotyczące udzielania pierwszej pomocy oraz w praktyce przećwiczyć własne umiejętności z wykorzystaniem fantoma. Całość odbywała się pod czujnym okiem specjalistki w naszej szkole od pierwszej pomocy - panie Marzeny Korolczuk.
Ważnym  elementem szkolenia była część językowa. Uczniowie klasy dwujęzycznej część informacji przedstawiali w języku hiszpańskim, wcześniej do tego dobrze się przygotowując. W praktyce wykorzystali nabywane w szkole umiejętności językowe. Za tę część szkolenia odpowiadałam ja.
Taka forma wykorzystania języka obcego jest naprawdę bardzo wartościowa. Skłoniła uczniów klasy III a do nauczenia się nowego słownictwa, rzadko pojawiającego się na normalnych lekcjach.




O Irlandii – Cork






         W marcu 2017 roku uczniowie klasy III d uczestniczyli w zajęciach, na których zaprezentowałem i omówiłem swoje przeżycia z pobytu na kursie językowym w Cork. Rozmawialiśmy o Irlandii jej historii i jej miejscu w obecnym świecie. Poruszaliśmy temat emigracji i migracji ludności Europy wschodniej oraz jak ważną rolę odgrywa język angielski w zrozumieniu i porozumiewaniu się z innymi ludźmi.

         Przede wszystkim jednak skupiłem się na omówieniu i opisaniu miasta Cork oraz regionu. Zapoznałem uczniów z historią miasta a zwłaszcza uniwersytetu w Cork, który jest jednym z trzech najlepszych w Irlandii.

Ponieważ uczniowie będący na spotkaniu uczą się języka angielskiego, to każdy z nich mógł pochwalić się znajomością go zadając krótkie pytania w języku angielskim.

        Starałem się dokładnie oddać atmosferę, jaką zastałem w Cork, jako miasta studentów i uczniów szkół językowych. Wszystko po to, żeby wskazać młodzieży możliwości, jakie daje im dziś Europa i zachęcić do udziału w rozmaitych projektach, które pomogą im poznać nowe kultury i kształcić umiejętności językowe.

piątek, 3 marca 2017

Roztrzygnięcie konkursu "Różnorodność kulturowa Europy"

Hurra , hurra , hurra nagrody rozdane!!! Dziś w naszej szkole odbyło się wręczenie nagród z konkursu językowo- informatycznego „Różnorodność kulturowa Europy” zorganizowanego w ramach realizacji projektu „Szkoła otwarta na Europę”. Zwyciężczynią konkursu została uczennica naszego gimnazjum Karolina Bruns. Miejsce II zajęła uczennica z Publicznego Gimnazjum w Dobrzyniewie Dużym Anna Sobolewska, a miejsce III uczennica z Publicznego Gimnazjum nr 15 w Białymstoku Natalia Ostaszewska. Wszystkim uczestnikom bardzo gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.





czwartek, 2 marca 2017

Postępy naszych Seniorów

Nasi Seniorzy są fantastyczni, a nasi uczniowie są mega nauczycielami. Nauka angielskiego to piece of cake! 😊😊