Korzyści z projektu Erasmus są ogromne. Minął prawie rok od
wyjazdu p. Teleszewskiej i p. Żukowskiej-Suchockiej do Brighton (Anglia) a
komunikacja z poznanymi w Anglii osobami wkroczyła na wyższy poziom. Uczniowie
klas 1a, 2b, 2f, 3a, 3c i 3d prowadzą serię wywiadów z mieszkańcami Hiszpanii,
Francji, Włoch, Albanii, Bułgarii a nawet z Indonezji. Pytania zadawane przez
uczniów dotyczą codziennego życia, kraju w którym mieszkają rozmówcy,
tradycyjnych potraw oraz upodobań.
Wywiady odbywają się na platformie Messenger oraz Whatsapp.
Uczniowie nawiązują połączenie telefoniczne i zadają pytanie.
Taka forma nauki angielskiego jest niezwykle motywująca dla
uczniów: pokonują stres związany z nawiązaniem rozmowy w obcym języku z osobą,
której nie znają. Dodatkowo rozszerzają swoją wiedzę kulturową, poznają dany
kraj „od kuchni” oraz pokonują stereotypy i uprzedzeni związane np. z religią
lub z odmiennym kolorem skóry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz