Badanie zostało
przeprowadzone wśród uczniów klas drugich
i trzecich za pomocą krótkiej anonimowej ankiety. W badaniu wzięło udział
100 osób. Ankieta składała się z pięciu pytań. Otrzymaliśmy następujące wyniki:
Pyt. 1. Zakreśl przedmioty (maksymalnie 5), na których nauczyciele
najczęściej korzystają z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych
(np. ćwiczenia online, gry online, podręczniki interaktywne, filmy edukacyjne,
itp.).
język polski, język angielski, język hiszpański, historia,
matematyka, fizyka, biologia, geografia, technika,
informatyka, religia, WOS
Wyniki pokazują, że narzędzia TIK najczęściej wykorzystywane są na lekcjach
języka angielskiego (83 ankietowanych –
83%) oraz języka hiszpańskiego (62 ankietowanych – 62%). Nowoczesne technologie
informacyjno – komunikacyjne często są również wykorzystywane na historii (48
osób – 48%) oraz biologii (38 osób – 38%).
Pyt. 2. Na których przedmiotach, w porównaniu z ubiegłym rokiem
szkolnym, wzrosła liczba metod aktywizujących i motywujących uczniów do nauki?
(zakreśl maksymalnie 5 przedmiotów)
język polski, język angielski, język hiszpański, historia,
matematyka, fizyka, biologia, geografia, technika, informatyka, religia,
WOS
Większość uczniów (59 ankietowanych – 59%) uznało, że takim przedmiotem
jest język angielski. 39 (39%) ankietowanych wskazała język hiszpański, zaś 23
osób (23%) wskazało, że takim przedmiotem jest matematyka.
Pyt. 3. Czy okolicznościowe konkursy językowe, które pojawiają się w
szkole (np. z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych, Bożego Narodzenia, Dnia
Świętego Patryka, itp.) motywują cię do nauki języków obcych?
a) tak
b) nie
Większość ankietowanych (68 osoby – 68%) odpowiedziała, że konkursy
okolicznościowe, które coraz częściej pojawiają się w naszej szkole stanowią
dodatkowy czynnik motywujący do nauki języków obcych.
Pyt. 4. Czy uważasz, że znajomość
języków obcych będzie ci potrzebna w przyszłości?
a) tak b)
nie
Ogromna większość ankietowanych (95 osoby – 95%) odparła, że w
przyszłości wykorzysta znajomość języków obcych.
Pyt. 5 Na jakich przedmiotach wykorzystujesz technologia
informacyjno-komunikacyjne do tworzenia prezentacji multimedialnych, filmów,
blogi (zakreśl maksymalnie 5 przedmiotów)
język polski, język angielski, język hiszpański, historia,
matematyka, fizyka, biologia, geografia, technika, informatyka, religia,
WOS
Wyniki pokazują, że użycie narzędzi TIK najczęściej wykorzystywane są na lekcjach
języka angielskiego (93 ankietowanych –
92%) oraz języka hiszpańskiego (92 ankietowanych – 92%) często są również
wykorzystywane na lekcjach WOS-u (78 osób – 78%) oraz matematyki (38 osób –
38%).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz