Raport z realizacji
projektu w ramach Erasmus+
„Szkoła otwarta na
Europę” w Publicznym Gimnazjum nr 9 w Białymstoku
za okres: luty 2016r.
- czerwiec 2016r.
Termin
|
Organizatorzy/ osoby odpowiedzialne/uczestnicy
|
Działanie
|
Efekty działania
|
Luty 2016r.
|
Nauczyciele
j. hiszpańskiego: Anna
i Sergio Aparicio
Peralta
Uczestnicy : uczniowie
klasy dwujęzycznej Ia
|
1. Przygotowanie pokazu
mody
w ramach podsumowania
działu materiału poświęconego ubraniom.
2.Uczniowie opisywali
stylizacje po hiszpańsku przy każdym pojawiającym się na
wybiegu modelu.
|
1. Nauka języka obcego poprzez zabawę.
2. Porozumiewanie się
w języku obcym
w sytuacjach typowych dla dnia codziennego.
3. Utrwalanie nowo poznanego słownictwa.
|
24 luty 2016r.
|
Iwona Gawryluk/
Uczestnicy: klasa III d oraz nauczyciele języków
obcych PG9
|
1. Przygotowanie i
prowadzenie lekcji otwartej z języka angielskiego dla
nauczycieli naszego gimnazjum
z zastosowaniem metody
oceniania kształtującego.
|
1. Zapoznanie
z efektywna metodą pracy na lekcji języka
angielskiego oraz wykorzystanie IT.
2. Dzielenie sie wiedzą
i doświadczeniem
z koleżankami z pracy.
|
Luty 2016r.
|
Katarzyna Żukowska- Suchocka/
Uczestnicy: klasa ?
|
1. And the Oscar goes
to.... Wykorzystanie możliwości dostępnych uczniom kamer,
aparatów cyfrowych do nagrywania filmów przez uczniów poza
szkołą, prezentujące ich samych
w różnych rolach w
języku angielskim - dialogi typu role-play.
|
1. Pobudzanie kreatywności uczniów.
2. Motywowanie do stosowania języka obcego pozaq
szkołą.
3. Doskonały materiał do wykorzystania na
kolejnych zajęciach.
|
Marzec 2016r.
|
Katarzyna Żukowska- Suchocka/
Uczestnicy: klasa
|
1. Kolejna lekcja
angielskiego
z wykorzytaniem
dialogi typu
role-play.
2. Uczniowie kręcą filmy reklamujące produkty.
|
1. Pobudzanie
kreatywności uczniów.
2. Motywowanie do stosowania języka obcego poza
szkołą.
|
Marzec 2016r.
|
Iwoan Gawryluk, Katzrzyna Żukowska- Suchocka, Koło
Europejskie
Uczestnicy: rodzice, uczniowie, goście
odwiedzający naszą szkołę
|
1.
Dzień otwarty w naszej szkole, 2. Przygotowanie prezentacji
multimedialnej, tablicy informacyjnej o projektach realizowanych
w naszym gimnazjum, a także o programie Erasmus+.
|
1. Promowanie projektów
unijnych realizowanych
w gimnazjum,
a w szczególności
Erasmus +.
2. Zachęcanie uczniów
i rodziców do udziału
w projektach unijnych.
|
Marzec 2016r.
|
Iwona Gawryluk/ Dyrekcja gimnazjum
|
1.
Przygotowanie i umieszczenie na budynku szkoły tablicy
reklamującej projekt "Szkoła otwarta na Europę" z
programu Erasmus +.
|
1.Promocja projektu „Szkoła otwarta na Europę”
z programu Erasmus +.
|
Marzec 2016r.
|
Iwona Gawryluk, Bożena Teleszewska, Katarzyna
Żukowska- Suchocka
|
1.
We know a lot about British Isles- zorganizowanie konkursu wiedzy
o wyspach brytyjskich.
|
1.
Popularyzowanie wiedzy o kulturze, historii, tradycji
i geografii Zjednoczonego Królestwa wśród
uczniów gimnazjum.
|
Marzec 2016r.
|
Iwona Gawryluk
Uczestnicy: nauczyciele ze szkoły w Dobrzyniewie
Dużym i PG 15
|
1.
Przygotowanie spotkania szkoleniowego pt. "Jak zachęcić
młodzież do nauki jezyków obcych - dzielenie się zdobytą
wiedzą!" dla
nauczycieli
z
zaprzyjaźnionych szkół - Dobrzyniewo Duże i PG15 ,
którego celem było przedstawienie ciekawych
pomysłów na uatrakcyjnienie lekcji, które
zmotywują uczniów do nauki języków obcych.
|
1.Skuteczne motywowanie uczniów do nauki języków
obcych z wykorzystaniem nowatorskich metod IT.
|
Marzec 2016r.
|
Iwona Gawryluk
|
1.
Złożone dwóch projektów z akcji KA2 z programu Erasmus Plus:
1.
"Be A Buddy Not A Bully"
(projekt
dotyczy cyberprzemocy wśród uczniów).
2.
"Free Activity Classroom" (zaktywizowanie uczniów
do działań na forum szkoły)
|
1.
Zdobycie przez uczniów
praktycznych umiejętności radzenia sobie z przejawami
cyberprzemocy
2.
Nauczyciele, rodzice pogłębią wiedzę
o
niebezpieczeństwach grożących dzieciom korzystających z sieci
3.
Uczestnicy projektu poznają kulturę i zwyczaje krajów
partnerskich.
|
Kwiecień
2016r.
|
Katarzyna Anikiej/Anna Aparacio Peralta
Uczestnicy: uczniowie klasy IIIa i IIIb
|
1. Udział uczniów w
licznych przedsięwzięciach organizowanych w Białymstoku z
okazji Dni Hiszpańskich.
- wernisaż wystawy
fotograficznej Ryszarda Sobolewskiego „Wenezuela i jej uroda”,
-
tandup „Zapiski Hiszpana żyjącego w Polsce” Conrado Moreno,
- językowe
warsztaty sportowe dla dzieci i młodzieży z Pablo
Contreras Garcia i Alvaro Poza Santamaria
|
1. Poszerzenia wiedzy na
temat krajów hiszpańskojęzycznych.
z ciekawymi ludźmi,
którzy reprezentują kulturę iberyjską.
3. Doskonalenia
umiejętności językowych.
|
Kwiecień 2016r.
|
PUczestnicy i
organizatorzy: Iwona Gawryluk, Publiczne Gimnazjum nr 9 w
Białymstoku - uczennice Koła Europejskiego/Alytus
Likiskeliai w Alytus (Litwa)
|
1.
Udział w Międzynarodowy projekt e-Twinning - „Music connects
cultures”
|
1. Nauka języka poprzez muzykę. Wymiana
doświadczeń kulturowych na platformie e- Twinning.
|
Kwiecień 2016r.
|
Agnieszka Roszkowska/ Iwona Gawryluk
|
1.
Udział w spotkaniu SElfie+ PROMUJ I
INSPIRUJ! w ramach promocji w projektów z sektora Edukacja
Szkolna. Tematyka szkolenia:
1.
Promowanie projektów za pomocą narzędzi internetowych.
3. Warsztaty eTwinning
|
1.Efektywne promowanie projektów
z
wykorzystaniem Internetu i telefonów komórkowych.
2. Poszukiwanie pratnerów
projektów poprzez platformę.
|
Maj 2016r.
|
Uczniowie
klas:1b, 1d, 1f, 3a, 3d, 3e wraz z wychowawcami i opiekunami.
|
Dzień Europejski nad
jeziorem:
- Klasa 1b przedstawiła
kulturę Niemiec,
- 1d skupiła się na
walorach Włoch, - 1f koncentrowała się na Wielkiej Brytanii,
- 3a na barwności
kultury Hiszpanii,
- klasa 3d
zaprezentowała bogactwo kultury Grecji
- klasa 3e przedstawiła
Irlandię
|
1.
Zapoznanie z kulturą, tradycją, historią wybranych krajów
Unii Europejskiej.
2.
Nauka poprzez zabawę.
3. Promowanie tolerancji
wśród młodzieży wobec innych kultur.
|
Maj 2016r.
|
Katarzyna Anikiej/ klasa IIIa
|
1.
Podsumowanie dwumiesięcznego projektu klasy dwujęzycznej IIIa
Comunidades Autonamas, czyli Wspólnoty autonomiczne
Hiszpanii.
|
1.
Zapoznanie z historią, kuchnią, muzyką, architekturą ,
ważnymi postaciami poszczególnych Wspólnot autonomicznych
Hiszpanii.
2. Wykorzystanie
i nauka słownictwa hiszpańskiego.
|
Maj 2016r.
|
Agnieszka Roszkowska
|
1.Udział w szkoleniu – Kurs
e-Twinning – Tydzień z Prezi.
|
1.Doskonalenie
umiejętności związanych z wykorzystaniem
e-Twinningu
2.Doskonalenie
umiejętności wykorzystania programu Prezi, czyli tworzenia
i przedstawiania prezentacji na tzw.
wirtualnym płótnie.
|
Maj – czerwiec 2016r.
|
Katarzyna Anikiej
Anna Aparicio - Peralta
|
1.Uczestnictwo
w lekcjach języka hiszpańskiego. Zajęcia (10 godzin) zostały
przygotowane i przeprowadzone przez Annę Aparicio – Peraltę.
Zajęcia odbywały się w ramach
przygotowań do kursu językowego w Hiszpanii (lipiec 2016r.)
|
1.Współpraca nauczycieli w ramach
zespołu projektu „Szkoła otwarta na Europę”. Zajęcia
przeprowadzone przez Anię pozwoliły przygotować się kursantce
– K. Anikiej do wyjazdu.
|
Czerwiec 2016r.
|
Uczestniczki Koła Europejskiego/ Iwona Gawryluk
|
1. Etwinning -
śpiewamy po litewsku: wykonanie piosenki słynnego litewskiego
piosenkarza Naktinesa Personosa.
|
1. Poznawanie i nauka języka
litewskiego.
|
Czerwiec 2016r.
|
Iwona Gawryluk/ osoby odwiedzające Fanpage
|
Prowadzenie
Fanpage projektu "Szkoła Otwarta na Europę" na
portalu społecznościowym facebook.
|
1. Promowanie działań
projektu "Szkoła Otwarta na Europę" wśród
szerokiego grona uczestników portali społecznościowych.
|
Czerwiec
2016r.
|
Iwona Gawryluk
|
Udział w spotkaniu informacyjnym Erasmus +
Edukacja Szkolna prowadzonym przez pana Damiana Ciachorowskiego.
|
1.
Zdobycie
i uporządkowanie
dotychczasowej wiedzy o projekcie.
|
Czerwiec 2016r.
|
Agnieszka Roszkowska
|
Udział w szkoleniu – „jak
uczestniczyć w programie e-Twinning.”
|
1.Doskonalenie
umiejętności związanych z wykorzystaniem e- Twinningu,
zapoznanie się z nowymi możliwościami, nawiązywanie
współpracy z innymi szkołami a przez to promocja naszej.
|
Czerwiec
2016r.
|
Katarzyna Anikiej
|
1.Udział w szkoleniu – Kurs
e-Twinning
– „Tydzień z mapą mentalną.”
|
1.
Poznawanie nowych sposobów wykorzystania e-Twinningu jako
narzędzia współpracy szkół za pomocą mediów
elektronicznych
2.Doskonalenie wykorzystania
technologii informacyjno-komunikacyjnych.
|
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz