piątek, 30 września 2016

Ankieta dla uczniów Publicznego Gimnazjum nr 9 w Białymstoku analiza wyników





  We wrześniu  2016 roku przeprowadziliśmy ankietę wśród uczniów naszego gimnazjum dotyczącą wykorzystania narzędzi TIK i metod aktywizujących wykorzystywanych przez nauczycieli w prowadzeniu zajęć lekcyjnych. Zadaliśmy ankietowanym  także pytanie dotyczące motywacji do nauki  języków obcych
       Badanie zostało przeprowadzone wśród uczniów klas drugich  i trzecich za pomocą krótkiej anonimowej ankiety. W badaniu wzięło udział 100 osób. Ankieta składała się z pięciu pytań. Otrzymaliśmy następujące wyniki:

Pyt. 1. Zakreśl przedmioty (maksymalnie 5), na których nauczyciele najczęściej korzystają z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (np. ćwiczenia online, gry online, podręczniki interaktywne, filmy edukacyjne, itp.).
język polski,   język angielski,    język hiszpański,   historia,    matematyka,   fizyka,   biologia, geografia,      technika,   informatyka,    religia,   WOS

Wyniki pokazują, że narzędzia TIK najczęściej wykorzystywane są na lekcjach języka angielskiego (83  ankietowanych – 83%) oraz języka hiszpańskiego (62 ankietowanych – 62%). Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne często są również wykorzystywane na historii (48 osób – 48%) oraz biologii (38 osób – 38%).

Pyt. 2. Na których przedmiotach, w porównaniu z ubiegłym rokiem szkolnym, wzrosła liczba metod aktywizujących i motywujących uczniów do nauki? (zakreśl maksymalnie 5 przedmiotów)
język polski,   język angielski,    język hiszpański,   historia,    matematyka,   fizyka,   biologia, geografia,      technika,   informatyka,    religia,   WOS

Większość uczniów (59 ankietowanych – 59%) uznało, że takim przedmiotem jest język angielski. 39 (39%) ankietowanych wskazała język hiszpański, zaś 23 osób (23%) wskazało, że takim przedmiotem jest matematyka.

Pyt. 3. Czy okolicznościowe konkursy językowe, które pojawiają się w szkole (np. z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych, Bożego Narodzenia, Dnia Świętego Patryka, itp.) motywują cię do nauki języków obcych?
                a) tak                                                                                   b) nie

Większość ankietowanych (68 osoby – 68%) odpowiedziała, że konkursy okolicznościowe, które coraz częściej pojawiają się w naszej szkole stanowią dodatkowy czynnik motywujący do nauki języków obcych.

Pyt. 4. Czy uważasz, że znajomość języków obcych będzie ci potrzebna w przyszłości?
                a) tak                                                                                   b) nie
Ogromna większość ankietowanych (95 osoby – 95%) odparła, że w przyszłości wykorzysta znajomość języków obcych.

Pyt. 5 Na jakich przedmiotach wykorzystujesz technologia informacyjno-komunikacyjne do tworzenia prezentacji multimedialnych, filmów, blogi (zakreśl maksymalnie 5 przedmiotów)
język polski,   język angielski,    język hiszpański,   historia,    matematyka,   fizyka,   biologia, geografia,      technika,   informatyka,    religia,   WOS

Wyniki pokazują, że użycie narzędzi TIK najczęściej wykorzystywane są na lekcjach języka angielskiego (93  ankietowanych – 92%) oraz języka hiszpańskiego (92 ankietowanych – 92%) często są również wykorzystywane na lekcjach WOS-u (78 osób – 78%) oraz matematyki (38 osób – 38%).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz