REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez Publiczne Gimnazjum nr 9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na
Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJIJ SZKOLNEJ PROGRAMU
ERASMUS+
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin określa
zasady rekrutacji uczestników do projektu.
Regulamin oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne
są u:
§
Dyrekcji Publicznego
Gimnazjum nr 9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na
Zachodzie
w Białymstoku
w Białymstoku
§
koordynatora projektu pani Iwony Gawryluk.
§2
INFORMACJE O PROJEKCIE
1. Projekt Erasmus+ o numerze 2015-1-PL01-KA101-015769 i tytule Szkoła
otwarta na Europę realizowany jest w
Publicznym Gimnazjum nr 9 im. 2
Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w okresie od 01. 06. 2015 do 31. 05. 2017 r.
2. Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Komisji
Europejskiej w ramach akcji MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJIJ SZKOLNEJ PROGRAMU
ERASMUS+.
3. Projekt przewiduje wyjazd dziesięciu nauczycieli : dwóch do Wielkiej Brytanii,
dwóch do Hiszpanii, trzech do Irlandii,
trzech na Maltę w celu odbycia szkoleń językowych oraz językowo–metodycznych .
4. Czas pobytu nauczycieli za granicą wynosi 14 dni. Wyjazdy
na kursy językowe poprzedzone będą przygotowaniem
językowo-kulturowym.
5. Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem
komunikacji język polski oraz język angielski.
6. Projekt skierowany jest do nauczycieli Publicznego
Gimnazjum nr 9 im. 2 Korpusu
Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku, chętnych do rozwijania
swoich kompetencji językowych, umiejętności w zakresie TIK, zainteresowanych
doskonaleniem warsztatu metodycznego, a także gotowych do podejmowania działań
nowatorskich.
7. Udział w projekcie jest bezpłatny.
§3
CELE PROJEKTU
1.
Podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego
i hiszpańskiego wśród kadry nauczycielskiej.
2.
Pozyskanie nowych narzędzi i metod nauczania
oraz nabycie nowych umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych
technologii TIK.
3.
Zdobycie nowych kontaktów międzynarodowych i
poszerzenie umiejętności w zarządzaniu.
4.
Promowanie wśród młodzieży uczenia się języków
obcych.
§4
ZASADY REKRUTACJI
1.
W projekcie może wziąć udział dziesięciu
nauczycieli Publicznego Gimnazjum nr 9 w Białymstoku.
2.
Rekrutacja do projektu trwa od 12.01.2015 do
08.02.2015r.
3.
Informacja o prowadzonej rekrutacji oraz
regulamin uczestnictwa zostanie
umieszczone na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce
programu Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.
4.
Nauczyciele zainteresowani udziałem w
projekcie w ciągu 30 dni przedłożą do koordynatora projektu wypełnioną ankietę
rekrutacyjną wraz z uzasadnieniem .
5.
Ostateczny termin złożenia ankiety upływa z
dniem 08.02.2015r.
6.
Wszyscy kandydaci wyszukają kursy, które odpowiadają
realnym potrzebom szkoły oraz osobistym
potrzebom kandydata.
7.
Każdy z kandydatów przedstawi swoją kandydaturę
na Radzie Pedagogicznej i uzasadni ją.
8.
Rada Pedagogiczna wybierze dziesięciu
nauczycieli spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów, których motywacje
najlepiej odpowiadały celom strategicznym
rozwoju szkoły.
9.
Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji
nauczycieli do udziału w projekcie:
§
Zaangażowanie w życie szkoły.
§
Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie
projektu oraz w działania z nim związane.
§
Predyspozycje nauczyciela.
§
Motywacja nauczyciela do udziału w projekcie: Ze
względu na dużą liczbę nowych umiejętności, jakie uczestnik projektu musi
opanować w trakcie jego realizacji, ważne jest nastawienie nauczyciela oraz
jego otwartości i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych
umiejętności.
§
Dyspozycyjność.
10.
Zadeklarowanie uczestniczenia w projekcie
zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez
cały okres jego realizacji.
11.
Do mobilności może być zakwalifikowanych dwóch i więcej nauczycieli
tych samych przedmiotów.
12.
Nauczyciele przystępujący do projektu
składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na
przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi.
13.
Do mobilności zakwalifikowanych zostanie
dziesięciu nauczycieli.
14.
Z uczestników rekrutacji, którzy nie zostali
zakwalifikowani do projektu zostanie utworzona
lista rezerwowa.
15.
W
przypadku zaistnienia sytuacji uniemożliwiającej odbycie mobilności danego
uczestnika w zaplanowanym przez niego terminie w mobilności weźmie udział nauczyciel z listy rezerwowej.
Lista uczestników
projektu zakwalifikowanych na poszczególne wyjazdy zostanie podana do
publicznej wiadomości do 30.06.2015r.
§4
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1.
Uczestnik zobowiązuje się do:
a)
Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w
Projekcie;
b)
Regularnego uczestniczenia we wszystkich
spotkaniach organizowanych przez koordynatora w celu omówienia postępów
realizacji projektu;
c)
Terminowego i rzetelnego wykonywania
przydzielonych w projekcie zadań;
d)
Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych
do realizacji poszczególnych działań przewidzianych w projekcie;
e)
Promowania projektu wśród społeczności
szkolnej i lokalnej oraz na skalę międzynarodową;
f)
Doskonalenia znajomości języka
angielskiego/hiszpańskiego, warsztatu metodycznego oraz umiejętności TIK;
§5
ZASADY REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
1.
Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w
projekcie po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego
własnoręcznym podpisem.
2.
W przypadku zakwalifikowania się nauczyciela na
wyjazd i jego rezygnacji z tego wyjazdu, w wyjeździe uczestniczyć będzie
nauczyciel z listy rezerwowej, którego kwalifikacje oraz stopnień znajomości
języka angielskiego są zbliżone do kwalifikacji i poziomu językowego uczestnika
składającego rezygnację.
3.
Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji
zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika,
uczestnik rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty
finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania
rezerwacji.
§6
INFORMACJA O WYNIKACH REKRUTACJI
Z posiedzenia zostanie sporządzony protokół zawierający datę
posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę
nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu. Lista zakwalifikowanych uczestników zostanie
wywieszona na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz opublikowana na
szkolnej stronie internetowej w zakładce „Erasmus+” nie później niż 15.07.2015r.
§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień
niniejszego regulaminu.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami
niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie
komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej
jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu
oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz