czwartek, 22 października 2015

Regulamin projektu - "Szkoła otwarta na Europę"



REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez  Publiczne Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJIJ SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+


§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

    Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu.
    Regulamin oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne są u:
§  Dyrekcji  Publicznego  Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie
 w Białymstoku
§   koordynatora projektu pani Iwony Gawryluk.

§2
INFORMACJE O PROJEKCIE

 1. Projekt Erasmus+ o numerze 2015-1-PL01-KA101-015769 i tytule Szkoła otwarta na Europę realizowany jest w  Publicznym Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w okresie od 01. 06. 2015 do 31. 05. 2017 r.

2. Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach akcji MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJIJ SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+.

3. Projekt przewiduje wyjazd dziesięciu  nauczycieli : dwóch do Wielkiej Brytanii, dwóch do Hiszpanii, trzech do Irlandii,  trzech  na Maltę  w celu odbycia szkoleń językowych oraz  językowo–metodycznych .

4. Czas pobytu nauczycieli za granicą wynosi 14 dni. Wyjazdy  na kursy językowe  poprzedzone będą przygotowaniem językowo-kulturowym.

5. Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji język polski oraz język angielski.

6. Projekt skierowany jest do nauczycieli  Publicznego  Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku, chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych, umiejętności w zakresie TIK, zainteresowanych doskonaleniem warsztatu metodycznego, a także gotowych do podejmowania działań nowatorskich.

7. Udział w projekcie jest bezpłatny.

§3
CELE PROJEKTU

1.       Podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego i hiszpańskiego wśród kadry nauczycielskiej.
2.       Pozyskanie nowych narzędzi i metod nauczania oraz nabycie nowych umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii TIK.
3.       Zdobycie nowych kontaktów międzynarodowych i poszerzenie umiejętności  w zarządzaniu.
4.       Promowanie wśród młodzieży uczenia się języków obcych.



§4
ZASADY REKRUTACJI
1.       W projekcie może wziąć udział dziesięciu nauczycieli Publicznego Gimnazjum nr 9 w Białymstoku.
2.       Rekrutacja do projektu trwa od 12.01.2015 do 08.02.2015r.
3.       Informacja o prowadzonej rekrutacji oraz regulamin uczestnictwa  zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce programu Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.
4.        Nauczyciele zainteresowani udziałem w projekcie w ciągu 30 dni przedłożą do koordynatora projektu wypełnioną ankietę rekrutacyjną  wraz z uzasadnieniem .
5.       Ostateczny termin złożenia ankiety upływa z dniem 08.02.2015r.
6.       Wszyscy kandydaci wyszukają kursy, które odpowiadają realnym potrzebom szkoły  oraz osobistym potrzebom kandydata.
7.       Każdy z kandydatów przedstawi swoją kandydaturę na Radzie Pedagogicznej i uzasadni ją.
8.       Rada Pedagogiczna wybierze dziesięciu nauczycieli spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów, których motywacje najlepiej odpowiadały  celom strategicznym rozwoju szkoły.

9.       Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji nauczycieli do udziału w projekcie:

§  Zaangażowanie w życie szkoły.
§  Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu oraz w działania z nim związane.
§  Predyspozycje nauczyciela.
§  Motywacja nauczyciela do udziału w projekcie: Ze względu na dużą liczbę nowych umiejętności, jakie uczestnik projektu musi opanować w trakcie jego realizacji, ważne jest nastawienie nauczyciela oraz jego otwartości i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.
§  Dyspozycyjność.


10.   Zadeklarowanie uczestniczenia w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
11.   Do mobilności może być  zakwalifikowanych dwóch i więcej nauczycieli tych samych przedmiotów.
12.     Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi.
13.   Do mobilności zakwalifikowanych zostanie dziesięciu  nauczycieli.
14.   Z uczestników rekrutacji, którzy nie zostali zakwalifikowani do projektu zostanie utworzona  lista rezerwowa.
15.    W przypadku zaistnienia sytuacji uniemożliwiającej odbycie mobilności danego uczestnika w zaplanowanym przez niego terminie w mobilności weźmie udział  nauczyciel z listy rezerwowej.
    Lista uczestników projektu zakwalifikowanych na poszczególne wyjazdy zostanie podana do publicznej wiadomości do 30.06.2015r.


§4
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1.       Uczestnik zobowiązuje się do:
a)      Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w Projekcie;
b)      Regularnego uczestniczenia we wszystkich spotkaniach organizowanych przez koordynatora w celu omówienia postępów realizacji projektu;
c)       Terminowego i rzetelnego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań;
d)      Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji poszczególnych działań przewidzianych w projekcie;
e)       Promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej oraz na skalę międzynarodową;
f)       Doskonalenia znajomości języka angielskiego/hiszpańskiego, warsztatu metodycznego oraz umiejętności TIK;

§5
ZASADY REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE

1.       Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
2.       W przypadku zakwalifikowania się nauczyciela na wyjazd i jego rezygnacji z tego wyjazdu, w wyjeździe uczestniczyć będzie nauczyciel z listy rezerwowej, którego kwalifikacje oraz stopnień znajomości języka angielskiego są zbliżone do kwalifikacji i poziomu językowego uczestnika składającego rezygnację.
3.       Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.

§6
INFORMACJA O WYNIKACH REKRUTACJI

Z posiedzenia zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu. Lista zakwalifikowanych uczestników zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz opublikowana na szkolnej stronie internetowej w zakładce „Erasmus+” nie później niż 15.07.2015r.


§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz