Harmonogram projektu „Szkoła otwarta na Europę”
Rok 2014
GRUDZIEŃ
- Zapoznanie Rady Pedagogicznej z ofertą programu Erasmus Plus – Mobilność kadry edukacji szkolnej akcja KA1
- Rozpoczęcie rekrutacji uczestników
- Wybór zespołu projektowego
Rok 2015
STYCZEŃ
- Przydzielenie prac i zadań zespołowi projektowem
- Wybór kursów metodycznych i językowych
LUTY
- Zamieszczenie informacji na stronie na temat założeń programu Erasmus Plus
- Poinformowanie organu prowadzącego i uzyskanie zgody na uczestnictwo nauczycieli w programie
- Opracowanie Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły
MARZEC
- Opracowanie i złożenie wniosku
MAJ/CZERWIEC
- Opracowanie harmonogramu projektu
- Opracowanie narzędzi do ewaluacji projeku
LIPIEC
- Udział w szkoleniu dla nauczycieli zaczynających pracę z platformą e-twinning – Anna Peralta
SIERPIEŃ
- Kurs z etwinningu – Katarzyna Żukowska - Suchocka
WRZESIEŃ
- Opracowanie budżetu projektu
- Spotkanie zespołu – omówienie
- Przygotowanie materiałów promujących kulturę i tradycje Podlasia- foldery, prezentacja multimedialna, pamiątki, tradycyjne smakołyki – Agnieszka Roszkowska, Marzena Korolczuk i Iwona Gawryluk
- Przygotowanie kulturowe do mobilności- zebranie informacji na temat Malty dotyczących: położenia geograficznego, klimatu, kultury, tradycji, historii itp.
- Udział w kursie przygotowawczym z języka angielskiego – Centrum Języków Obcych Moose – Marzena Korolczuk, Agnieszka Roszkowska
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej przed odbyciem pierwszej mobilności wśród uczestników wyjazdu
- Utworzenie grupy na portalu społecznościowym Facebooku – „ Erasmus Plus - Mobilność Białystok” – w celu komunikowania się pomiędzy uczestnikami projektu - Iwona Gawryluk
- Utworzenie grupy na portalu społecznościowym Facebook – „Szkoła otwarta na Europę” – dzielenie się wiedza i doświadczeniem, promowanie nauki języków obcych jak również promocja projektów unijnych – Bożena Teleszewska
PAŹDZIERNIK
- Udział w pierwszej mobilności w St. Julians na Malcie 05-17.10.2015r.
- Kurs metodyczny – Iwona Gawryluk
- Kurs językowy – Marzena Korolczuk i Agnieszka Roszkowska
- Nawiązanie współpracy z uczestnikami kursu w celu realizacji projektów europejskich
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z uczniami naszej szkoły – prezentacja multimedialna - Agnieszka Roszkowska, Marzena Korolczuk i Iwona Gawryluk
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z Radą Pedagogiczną – prezentacja multimedialna - Agnieszka Roszkowska, Marzena Korolczuk i Iwona Gawryluk
- Stworzenie bloga projektu „Szkoła otwarta na Europę” – szkolaotwartanaeurope.blogspot.com – Iwona Gawryluk - Uczestnicy projektu biorą udział w prowadzeniu bloga
- . Stworzenie bloga klasowego – „English is fun” – englishisfun.blogspot.com –Iwona Gawryluk
- Powołanie zespołu „ Erasmus Plus – Białystok” - dzielnie się wiedzą na temat wnioskowania i zarządzania projektami unijnymi- Iwona Gawryluk i Agnieszka Roszkowska
- Doskonalenie kompetencji językowych poprzez udział w kursie z języka angielskiego w MODM w Białymstoku- poziom A2 (październik 2015- maj 2016) - Marzena Korolczuk
- Doskonalenie kompetencji językowych poprzez udział w kursie z języka angielskiego w w English Zone w Kleosinie- poziom A2 (czerwiec 2015- czerwiec 2016) - Agnieszka Roszkowska
- Zorgnizowanie Dnia Hiszpańskiego wraz z uczniamy klasy drugiej, oraz międzyszkolnego konkursu plastyczno-językowego pod hasłem „Espanol – una lengua, muchas culturas” – Anna Aparicio Peralta i Sergio Aparicio Peralta
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej po odbytej mobilności – wyniki ewaluacji
- Opublikowanie artykułu w branżowej gazecie „Wieści Oświatowe” na temat programu Erasmus Plus oraz doświadczeń zdobytych podczas kursu językowego i metodycznego na Malcie – Marzena Korolczuk
- Nawiązanie współpracy z Punktem Informacji Europejskiej – Europe Direct – Białystok
LISTOPAD
- Podzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytym na kursie metodycznym na Malcie z nauczycielami języków obcych z Publicznego Gimnazjum nr 9 w Białymstoku – Iwona Gawryluk
- Prezentacja najważniejszych informacji o programie Erasmus+ oraz udziale w mobilności na Malcie dla społeczności szkolnej w formie wystawy na korytarzy - Agnieszka Roszkowska, Marzena Korolczuk i Iwona Gawryluk
- Barok Hiszpański - Projekt edukacyjny - prezentacja projektów oraz poszerzenie słownictwa hiszpańskiego w tym zakresie – Katarzyna Anikiej
- Konkurs piosenki angielskiej – „Singing is Fun”- Katrzyna Żukowska – Suchocka, Iwona Gawryluk
- Tydzień Edukacji Globalnej :
·
przygotowanie informacji o prawach dzieci w UE
oraz na świecie – Marzena Korlczuk
·
spotkanie z wolontariuszami z Europejskiego Wolontariatu
(Gruzja, Francja, Niemcy i Włochy) – Iwona Gawryluk
GRUDZIEŃ
- Szkolenie Rady Pedagogicznej w zakresie zastosowanie platformy e-twinning w celu realizacji projektów międzyszkolnych – Anna Aparicio Peralta
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z rodzicami naszej szkoły podczas zebrań z rodzicami - prezentacja multimedialna – Iwona Gawryluk i Marzena Korolczuk
- Dzień Maltański – zorganizowanie dla społeczności uczniowskiej naszego gimnazjum konkursu na temat zwyczajów , tradycji i kultury Maltańczyków - Iwona Gawryluk i Marzena Korolczuk i Agnieszka Roszkowska
Rok
2016
STYCZEŃ
- Stworzenie tablicy ze znakami matematycznymi z podpisami w języku angielskim – Agnieszka Roszkowska
- Wspólnoty autonomiczne Hiszpanii - projekt edukacyjny – lekcja wiedzy o społeczeństwie; Efektem będzie prezentacja projektów oraz poszerzenie słownictwa hiszpańskiego – Katarzyna Anikiej
- Lekcja pokazowa przygotowana wraz z uczniami klasy III w Szkole Podstawowej nr 45 w Białymstoku - Anna Aparicio Peralta
- Założenie na platformie etwinning „Pokoju nauczyciela” – cały zespół
- Zorganizowanie spotkania dla nauczycieli z miasta Białystok i okolic zainteresowanych wnioskowaniem do akcji K1 – Mobilność Kadry – zespół „Erasmus Plus – Białystok”
- Założenie „Koła europejskiego” – chętni uczniowie pogłębiają wiedze na temat krajów Europejskich, programów europejskich - prezentują zdobytą wiedzę na forum szkoły i poza nią
LUTY
- Udział w szkoleniach on-line w celu poszerzenia wiedzy z zakresu pracy na platformie e-twinning - Anna Aparicio Peralta
- Opracowanie wniosku z akcji K2 – Partnerstwa Strategiczne
- Konkurs wiedzy o wyspach brytyjskich – Katarzyna Żukowska – Suchocka , Bożena Teleszewska i Iwona Gawryuk
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością lokalną – cykl spotkań w bibliotece osiedlowej Książnicy Podlaskiej Filia nr 13– promowanie projektów unijnych, zapoznanie z różnorodnością kulturową Europy
MARZEC
- Dzień Otwarty Szkoły – promocja projektu dla społeczności lokalnej - cały zespół
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością lokalną – cykl spotkań z uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych na terenie miasta – promowanie projektów unijnych, zapoznanie z różnorodnością kulturową Europy
KWIECIEŃ
- Cykl zajęć dla rodziców zainteresowanych pomocą dzieciom w nauce języka angielskiego - Iwona Gawryluk, Bożena Teleszewska i Katarzyna Zukowska- Suchocka
- Lekcje języka hiszpańskiego Katarzynie Anikiej wyjeżdzającej na kurs językowy do Hiszpanii - Anna Aparicio Peralta
- Dni Hiszpanii w Białymstoku- Udział w wybranych imprezach – każdego roku Białostocki Ośrodek Kultury oraz szkoła języka hiszpańskiego Gran Via organizuje cykl imprez i pokazów filmowych - Dni Hiszpanii, wybrana klasa bądź klasy będzie uczestniczyła w imprezie poszerzającej jej wiedzę na temat kultury Hiszpanii.
MAJ
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością lokalną – cykl spotkań z seniorami osiedlowego Klubu Metafora w Białymstoku – promowanie projektów unijnych, zapoznanie z różnorodnością kulturową Europy
- Obchody Dnia Europejskiego – cały zespół
- Debata Oxfordzka– lekcja wiedzy o społeczeństwie uczniowie przygotowują i przedstawiają debatę dotyczącą separatyzmów w Hiszpanii (przede wszystkim będzie ona dotyczyć Katalonii).
CZERWIEC
- Przygotowanie raportu z pierwszego roku programu Erasmus Plus dla Narodowej Agencji, Dyrekcji i rady pedagogicznej
- Zaplanowanie działań związanych z realizacją projektu na kolejny rok 2016/2017
- Przygotowanie materiałów promujących kulturę i tradycje Podlasia- foldery, prezentacja multimedialna – Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska, Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Przygotowanie kulturowe do mobilności- zebranie istotnych informacji na temat Brighton Katarzyna Zukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska
- Przygotowanie kulturowe do mobilności- zebranie istotnych informacji na temat Hiszpanii, Samanaki - Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Udział w kursie przygotowawczym z języka hiszpańskiego Katarzyny Anikiej – Centrum Języków Obcych Moose
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników wyjazdu do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii
LIPIEC
- Udział w mobilności w Hiszpanii – Salamanka
·
Kurs metodyczny z języka hiszpańskiego – Anna
Aparicio Peralta
·
Kurs językowy – Katarzyna Anikiej
2. Udział w mobilności w Wielkiej Brytanii –
Brighton
• kurs metodyczny z języka angielskiego–
Katarzyna Żukowska –Suchocka, Bożna Teleszewska
3. Nawiązanie współpracy z uczestnikami kursu w
celu realizacji projektów europejskich
WRZESIEŃ
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z uczniami naszej szkoły – prezentacja multimedialna - Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska, Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralt
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z Radą Pedagogiczną – prezentacja multimedialna - Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska, Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej po odbytej mobilności – wyniki ewaluacji
- Opublikowanie artykułu w branżowej gazecie „Podlaskie Wieści Oświatowe”, blogu i stronie internetowej szkoły na temat programu Erasmus Plus oraz doświadczeń zdobytych podczas kursu językowego i metodycznego Hiszpanii i Wielkiej Brytanii
- Udział w kursie przygotowawczym z języka angielskiego – Centrum Języków Obcych Moose – Alfred Komar, Sergio Aparicio Peralta, Norbert Toruński
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników wyjazdu do Iralndii, Cork
- Przygotowanie kulturowe do mobilności- zebranie informacji na temat Irlandii dotyczących: położenia geograficznego, klimatu, kultury, tradycji, historii itp
- Zorganizowanie Europejskich Dni Języków Obcych
PAŹDZIERNIK
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z rodzicami naszej szkoły podczas zebrań z rodzicami - prezentacja multimedialna – Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska, Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Dzień Hiszpański – zorganizowanie dla społeczności uczniowskiej naszego gimnazjum konkursu na temat zwyczajów , tradycji i kultury hiszpańskiej - Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Dzień Angielski – zorganizowanie dla społeczności uczniowskiej naszego gimnazjum konkursu na temat zwyczajów , tradycji i kultury angielskiej - Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska,
- Udział w mobilności w Irlandii – Cork - kurs językowy - Alfred Komar, Sergio Aparicio Peralta, Norbert Toruński
- Nawiązanie współpracy z uczestnikami kursu w celu realizacji projektów europejskich
- Przygotowanie szkolenia z pierwszej pomocy dla uczniów w jezyku angielskim - utworzenie słownika pojęć z pierwszej pomocy dla uczniów - przygotowanie tablicy instruktarzowej z RKO w języku polskim i angielskim – Marzena Korolczuk
LISTOPAD
- Cykl zajęć dla rodziców zainteresowanych pomocą dzieciom w nauce języka angielskiego i hiszpańskiego - Iwona Gawryluk, Bożena Teleszewska i Katarzyna Zukowska- Suchocka, - Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z uczniami naszej szkoły – prezentacja multimedialna - Alfred Komar, Sergio Aparicio Peralta, Norbert Toruński
- Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z odbytej mobilności z Radą Pedagogiczną – prezentacja multimedialna - Alfred Komar, Sergio Aparicio Peralta, Norbert Toruński
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej po odbytej mobilności – wyniki ewaluacji
- Opublikowanie artykułu w branżowej gazecie „Podlaskie Wieści Oświatowe”, blogu i stronie internetowej szkoły na temat programu Erasmus Plus oraz doświadczeń zdobytych podczas kursu językowego w Irlandii
- Różnorodność kulturowa Europy – co nas łączy a co dzieli? – projekt międzyszkolny – cały zespół
- Konkurs multimedialny – oblicza Brighton - Bożena Teleszewska i Katarzyna Zukowska- Suchocka
GRUDZIEŃ
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością lokalną – cykl spotkań z seniorami Domu Spokojnej Starości, studentami Kolegium Języków Obcych, uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych – promowanie projektów unijnych, zapoznanie z różnorodnością kulturową Europy – zespół
- Konkurs z języka angielskiego- „Food challange”- Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska
- Dzień Irlandzki - zorganizowanie dla społeczności uczniowskiej naszego gimnazjum konkursu na temat zwyczajów , tradycji i kultury irlandzkiej - Alfred Komar, Segio Aparico Peralta, Norbert Toruński
Rok 2017
STYCZEŃ
- Me gusta … - atrakcje Hiszpanii -Katrzyna Anikiej
- Konkurs multimedialny - Znane postacie kultury brytyjskiej i ich dzieła – Katarzyna Żukowska –Suchocka
- Międzyszkolny konkurs piosenki angielskiej, hiszpańskiej, włoskiej, niemieckiej i rosyjskiej- Katarzyna Żukowska – Suchocka, Bożena Teleszewska, Katarzyna Anikiej, Anna Aparicio Peralta, Iwona Gawryluk
LUTY
- Lekcje otwarte przez uczestników projektu - prezentacja lekcji z użyciem poznanych metod nauczania
- Opracowanie słowniczka hiszpańsko- angielskiego z uczniami klasy dwujęzycznej – Sergio Apericio Peralta
MARZEC
- Dzień Otwarty szkoły - prezentacja walorów projektu i programu Erasmus Plus społeczności lokalnej – cały zespół
KWIECIEŃ
- Sukcesy i problemy współczesnej Hiszpanii- Projekt edukacyjny realizowany na lekcji wiedzy o społeczeństwie- Katarzyna Anikiej
MAJ
- Dzień Europejski – prezentacja krajów europejskich przez uczniów naszego gimnazjum
- Konkurs „Języki świata drogą do lepszego jutra” – cały zespół
CZERWIEC
- Ewaluacja projektu
- Napisanie innowacji pedagogicznej - English Challenges - Klasa z Rozszerzonym Językiem Angielskim z Wykorzystaniem Technik Teleinformatycznych – Iwona Garwyluk, Katarzyna Zukowska – Suchocka, Bozena Teleszewska
- Przygotowanie raportu końcowego
Działania prowadzone przez cały okres projektu nie ujęte w
harmonogramie:
1.
Doskonalenie znajomości języka angielskiego i
hiszpańskiego
2.
Korzystanie z kursów e-learningowych
3.
Wykorzystywanie literatury angielskiej i
hiszpańskiej do wzbogacania i uatrakcyjnia lekcji
4.
Promowanie nauki języków obcych wśród kadry
nauczycielskiej
5.
Kompletowanie dokumentów przez każdego uczestnika
mobilności tj : Europass mobility, Mobility agreement, Europejski paszport
językowy i CV.
6.
Monitoring i waluacja projektu wynikające z
bieżących potrzeb
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz