wtorek, 1 grudnia 2015

Nowe spojrzenie na nauczanie języka angielskiego



Na zespole języków obcych przedstawiłam moim koleżankom  ciekawe pomyły  na uatrakcyjnienie lekcji,  które wypłyną  na zaangażowanie i zachęcenie uczniów do nauki języków obcych. Przekazałam materiały dydaktyczne, które mogą  wykorzystać w swojej pracy dydaktycznej.
Największą uwagę skupiłam na wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych która niesie wiele korzyści. Po pierwsze, daje uczącym się możliwość aktywnego uczestniczenia w procesie edukacji. Uczeń przestaje być biernym odbiorcą przekazywanej przez nauczyciela wiedzy. Nauczyciel nie jest już jedynym źródłem informacji, jego rola sprowadza się teraz do monitorowania postępów uczniów. Po drugie, zastosowanie tych technologii daje uczniom możliwość aktywnego myślenia, dokonywania wyborów i efektywniejszego spędzenia czasu niż na typowej lekcji prowadzonej przez nauczyciela. Ponadto, gdy TIK są używane jako narzędzie do wspierania uczniów w wykonaniu konkretnych zadań, są oni w stanie samodzielnie zdefiniować swoje cele, podejmować decyzje i oceniać własne postępy.
I tak zapoznałam moje koleżanki jak skutecznie można wykorzystać :
-  podcasty, blogi, filmy wideo, prezentacje multimedialne
- słowniki internetowe
 -  strony www
- wykorzystanie emaila do komunikacji na płaszczyźnie nauczyciel – uczeń
Ponadto pokazałam zalety :
- tworzenie filmów z wykorzystaniem Movie marker
- tworzenie bajek, komiksów w języku angielskim;
 - tworzenie gazetki szkolnej;
 -  tworzenie plakatów;
  - tworzenie filmików (drama, odrywanie ról);





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz