EWALUACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez Publiczne Gimnazjum nr 9
im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+
Ewaluacja uczestniczek mobilności odbyła się na
wszystkich etapach realizacji.
ANKIETA 1 – PRZED WYJAZDEM- Mobilność 1
Uczestniczki mobilności na pierwszym spotkaniu
otrzymały ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Jak ocenia Pani/Pan
długość czasu trwania mobilności?
2. Czy
Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności zwiększy
swobodę komunikowania się w języku obcym?
3. Czy
Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności wpłynie na rozwój
zawodowy?
4. Czy
Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności pozwoli poznać
kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd?
5. Czy
Pani/Pana zdaniem wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii informacyjnych
i zastosowanie ich w praktyce?
i zastosowanie ich w praktyce?
6. Czy
Pani/Pana zdaniem zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną na
poprawienie jakości pracy?
7. Czy ma
Pan/Pani jakieś szczególne oczekiwania związane z wyjazdem?
Wyniki ankiety:
Pytanie 1.
Jedna uczestniczka mobilności uznała że czas trwania
mobilności jest właściwy, a druga że jest zbyt krótki..
Pytanie 2.
Obie uczestniczki odpowiedziały, że uczestnictwo
w mobilności zwiększy ich swobodę komunikowania się w języku obcym. Jedna
uznała, że zdecydowanie, a druga, że raczej tak.
Pytanie 3.
Jobie uczestniczki stwierdziły, że uczestnictwo w mobilności
wpłynie zdecydowanie na ich rozwój zawodowy.
Pytanie 4.
Obie uczestniczki odpowiedziały, że uczestnictwo
w mobilności zdecydowanie pozwoli poznać kulturę i historię państw, do
których planowany jest wyjazd.
Pytanie 5.
Na pytanie, czy wyjazd pozwoli na poznanie nowych
technologii informacyjnych i zastosowanie ich w praktyce jedna
uczestniczka odpowiedziała, że raczej tak, a druga, że zdecydowanie nie.
Pytanie 6.
Obie osoby stwierdziły, że zdecydowanie zdobyte
podczas mobilności doświadczenia wpłyną na poprawienie jakości pracy.
Pytanie 7.
Obie osoby stwierdziły, że mają szczególne
oczekiwania związane z wyjazdem- są to
- poznanie nauczycieli z innych krajów, wymiana doświadczeń
i nawiązanie kontaktów,
- wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów,
nawiązanie nowych znajomości oraz nauczenie się nowych technik pracy z
uczniami..
Ewaluacja prowadzono była podczas trwania projektu (w takcie
mobilności) przez stały kontakt mailowy i telefoniczny. Stwierdzono
duże zadowolenie z organizacji oraz programów kursów wśród
uczestniczek mobilności. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości wynikających
ze złego przygotowania uczestniczek do mobilności oraz żadnych
zastrzeżeń do programu.
ANKIETA 1 – PO POWROCIE - Mobilność 1
Po zakończeniu mobilności uczestniczki wypełniły
ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Czy
otrzymałeś wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i
w czasie wyjazdu?
2. Jak
oceniasz przydatność kursu odbytego w ramach projektu?
3. Czy
jesteś zadowolony z korzyści zawodowych i osobistych wynikających z wyjazdu?
4. Czy
uczestnictwo w kursie w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę”
będzie przydatne w Twojej pracy zawodowej?
5. Czy
udział w mobilności spełnił Twoje oczekiwania pod względem poznania
nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, etc.?
6. Czy
kontakty, jakie nawiązałaś/eś podczas mobilności wpłyną na twoją pracę
zawodową?
7. Czy w
rezultacie Twoich doświadczeń jako uczestnika mobilności jesteś
zainteresowana/-y uczestnictwem w przyszłych projektach?
8. Prosimy
o wskazanie innych uwag dla przyszłych uczestników
projektu związanych z Twoją instytucją przyjmującą i miejscem
Twojego pobytu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Pytanie 1.
Obie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie tak”-
otrzymały wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie
wyjazdu
Pytanie 2.
Jedna uczestniczka oceniła przydatność kursu odbytego w
ramach projektu dobrze, a druga wystarczająco.
Pytanie 3.
Jedna uczestniczka odpowiedziała „zdecydowanie tak”- jest zadowolone
z korzyści zawodowych
i osobistych wynikających z wyjazdu, druga, że raczej tak.
i osobistych wynikających z wyjazdu, druga, że raczej tak.
Pytanie 4.
Obie uczestniczki stwierdziły, że zdecydowanie uczestnictwo
w kursie w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę” będzie
przydatne w ich pracy zawodowej.
Pytanie 5.
Jedna osoba stwierdziła, że udział w mobilności raczej spełnił jej
oczekiwania pod względem poznania nowoczesnych technik i metod
nauczania, technologii, a druga uznała, że zdecydowanie nie.
Pytanie 6.
Jedna osoba stwierdziła, że kontakty, jakie nawiązała
podczas mobilności raczej nie wpłyną na jej pracę zawodową, a druga uznała, że
zdecydowanie nie wpłynął.
Pytanie 7.
Obie uczestniczki odpowiedziały, że w rezultacie ich doświadczeń,
jako uczestnika mobilności są zdecydowanie zainteresowana
uczestnictwem w przyszłych projektach.
Pytanie 8.
Jedna ankietowana ankietowana zamieściła uwagę dotyczącą
projektu i organizacji mobilności.
- Dostosowanie grup pod względem wieku i jeżeli to możliwe
zajęcia.
WNIOSKI
1. UDZIAŁ W MOBILNOŚCIACH
SPEŁNIŁ OCZEKIWANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU.
2. UDZIAŁ W KURSACH
ZARÓWNO METODYCZNYM JAK I JĘZYKOWYCH WPŁYWA NA REALIZACJĘ ZAŁOŻONYCH CELÓW
PROJEKTU.
3. UDZIAŁ W KURSACH
WPŁYWA NA POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY ZAWODOWEJ UCZESTNIKÓW.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz