niedziela, 27 listopada 2016

Ewaluacja uczestników projektu z odbytej mobilności – Salamanka 2016


EWALUACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU 
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez  Publiczne Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji

MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+

Ewaluacja uczestniczek mobilności  odbyła się na wszystkich etapach realizacji.

ANKIETA 1 – PRZED WYJAZDEM- Mobilność 1
Uczestniczki mobilności  na pierwszym spotkaniu otrzymały ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:

1.       Jak ocenia  Pani/Pan długość czasu trwania mobilności?
2.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności zwiększy swobodę komunikowania się w języku obcym?
3.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności wpłynie na rozwój zawodowy?
4.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd?
5.       Czy Pani/Pana zdaniem  wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii  informacyjnych
 i zastosowanie ich  w praktyce?
6.       Czy Pani/Pana zdaniem zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną na poprawienie jakości pracy?
7.       Czy ma Pan/Pani jakieś szczególne oczekiwania związane z wyjazdem?


Wyniki ankiety:
Pytanie 1.
Jedna uczestniczka mobilności uznała że czas trwania mobilności jest właściwy, a druga że jest zbyt krótki..
Pytanie 2.
Obie uczestniczki  odpowiedziały, że uczestnictwo w mobilności zwiększy ich swobodę komunikowania się w języku obcym. Jedna uznała, że zdecydowanie, a druga, że raczej tak.
Pytanie 3.
Jobie uczestniczki stwierdziły, że uczestnictwo w mobilności wpłynie zdecydowanie na ich rozwój zawodowy.
Pytanie 4.
Obie uczestniczki  odpowiedziały, że uczestnictwo w mobilności zdecydowanie pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd.

Pytanie 5.
Na pytanie, czy wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii  informacyjnych i zastosowanie ich  w praktyce jedna uczestniczka odpowiedziała, że raczej tak, a druga, że zdecydowanie nie.
Pytanie 6.
Obie osoby stwierdziły, że zdecydowanie  zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną na poprawienie jakości pracy.
Pytanie 7.
Obie osoby stwierdziły, że mają  szczególne oczekiwania związane z wyjazdem- są to
- poznanie nauczycieli z innych krajów, wymiana doświadczeń i nawiązanie kontaktów,
- wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów, nawiązanie nowych znajomości oraz nauczenie się nowych technik pracy z uczniami..


Ewaluacja prowadzono była podczas trwania projektu (w takcie mobilności) przez  stały kontakt mailowy i telefoniczny. Stwierdzono duże zadowolenie z organizacji oraz programów  kursów  wśród uczestniczek mobilności. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości  wynikających ze złego przygotowania uczestniczek do mobilności  oraz żadnych zastrzeżeń do programu.

ANKIETA 1 – PO POWROCIE - Mobilność 1

Po zakończeniu mobilności  uczestniczki wypełniły ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:

1.       Czy otrzymałeś  wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie wyjazdu?
2.       Jak oceniasz przydatność kursu odbytego w ramach projektu?
3.       Czy jesteś zadowolony z korzyści zawodowych i osobistych wynikających z wyjazdu?
4.       Czy uczestnictwo w kursie  w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę” będzie przydatne w Twojej pracy zawodowej?
5.       Czy udział w mobilności spełnił  Twoje oczekiwania pod względem  poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, etc.?
6.       Czy kontakty, jakie nawiązałaś/eś podczas mobilności wpłyną na twoją pracę zawodową?
7.       Czy w rezultacie Twoich doświadczeń jako uczestnika mobilności  jesteś zainteresowana/-y uczestnictwem w przyszłych projektach?

8.       Prosimy o  wskazanie innych uwag dla przyszłych uczestników projektu związanych  z Twoją instytucją przyjmującą i miejscem Twojego pobytu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Pytanie 1.
Obie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie tak”- otrzymały wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie wyjazdu
Pytanie 2.
Jedna uczestniczka oceniła przydatność kursu odbytego w ramach projektu dobrze, a druga wystarczająco.
Pytanie 3.
Jedna uczestniczka odpowiedziała „zdecydowanie tak”-  jest zadowolone z korzyści zawodowych
 i osobistych wynikających z wyjazdu, druga, że raczej tak.
Pytanie 4.
Obie uczestniczki stwierdziły, że zdecydowanie  uczestnictwo w kursie  w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę” będzie przydatne w ich pracy zawodowej.
Pytanie 5.
Jedna osoba stwierdziła, że udział w mobilności raczej  spełnił  jej oczekiwania pod względem  poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, a druga uznała, że zdecydowanie nie.
Pytanie 6.
Jedna osoba stwierdziła, że kontakty, jakie nawiązała podczas mobilności raczej nie wpłyną na jej pracę zawodową, a druga uznała, że zdecydowanie nie wpłynął.
Pytanie 7.
Obie uczestniczki odpowiedziały, że w rezultacie ich doświadczeń, jako uczestnika mobilności  są  zdecydowanie zainteresowana uczestnictwem w przyszłych projektach.
Pytanie 8.
Jedna ankietowana ankietowana zamieściła uwagę dotyczącą projektu i organizacji mobilności.
- Dostosowanie grup pod względem wieku i jeżeli to możliwe zajęcia.

WNIOSKI

1.      UDZIAŁ W MOBILNOŚCIACH SPEŁNIŁ OCZEKIWANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU.
2.      UDZIAŁ W KURSACH ZARÓWNO METODYCZNYM JAK I JĘZYKOWYCH WPŁYWA            NA REALIZACJĘ ZAŁOŻONYCH CELÓW PROJEKTU. 
3.      UDZIAŁ W KURSACH WPŁYWA  NA POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY ZAWODOWEJ                    UCZESTNIKÓW.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz