niedziela, 27 listopada 2016

Ewaluacja uczestników projektu z odbytej mobilności – Brighton 2016


EWALUACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU 
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez  Publiczne Gimnazjum nr  9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji

 
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+
 
Ewaluacja uczestniczek mobilności  odbyła się na wszystkich etapach realizacji.

 
ANKIETA 1 – PRZED WYJAZDEM- Mobilność 1
Uczestniczki mobilności  na pierwszym spotkaniu otrzymały ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
 
1.       Jak ocenia  Pani/Pan długość czasu trwania mobilności?
2.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności zwiększy swobodę komunikowania się w języku obcym?
3.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności wpłynie na rozwój zawodowy?
4.       Czy Pani/Pana zdaniem  uczestnictwo w mobilności pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd?
5.       Czy Pani/Pana zdaniem  wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii  informacyjnych
 i zastosowanie ich  w praktyce?
6.       Czy Pani/Pana zdaniem zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną na poprawienie jakości pracy?
7.       Czy ma Pan/Pani jakieś szczególne oczekiwania związane z wyjazdem?
 
 
Wyniki ankiety:
 
Obie uczestniczki mobilności uznały, że czas trwania mobilności jest właściwy, a uczestnictwo w mobilności zdecydowanie zwiększy ich swobodę komunikowania się w języku obcym i zdecydowanie wpłynie na ich rozwój zawodowy. Poza tym, obie uczestniczki  uznały, że uczestnictwo w mobilności zdecydowanie pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd. W podobny sposób oceniono możliwość poznania nowych technologii  informacyjnych i zastosowania ich  w praktyce - obie uczestniczki stwierdziły, że udział w kursie zdecydowanie podwyższy ich kompetencje w tej dziedzinie. Obie osoby stwierdziły, że zdobyte podczas mobilności doświadczenia zdecydowanie  wpłyną na poprawienie jakości pracy.
Żadna z uczestniczek nie miała szczególnych oczekiwań związanych z wyjazdem.
 
Ewaluacja prowadzono była podczas trwania projektu (w trakcie mobilności) przez  stały kontakt mailowy i telefoniczny. Stwierdzono duże zadowolenie z organizacji oraz programów  kursów  wśród uczestniczek mobilności. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości  wynikających ze złego przygotowania uczestniczek do mobilności  oraz żadnych zastrzeżeń do programu.
 
ANKIETA 2 – PO POWROCIE - Mobilność 1
 
Po zakończeniu mobilności  uczestniczki wypełniły ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
 
1.       Czy otrzymałeś  wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie wyjazdu?
2.       Jak oceniasz przydatność kursu odbytego w ramach projektu?
3.       Czy jesteś zadowolony z korzyści zawodowych i osobistych wynikających z wyjazdu?
4.       Czy uczestnictwo w kursie  w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę” będzie przydatne w Twojej pracy zawodowej?
5.       Czy udział w mobilności spełnił  Twoje oczekiwania pod względem  poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, etc.?
6.       Czy kontakty, jakie nawiązałaś/eś podczas mobilności wpłyną na twoją pracę zawodową?
7.       Czy w rezultacie Twoich doświadczeń jako uczestnika mobilności  jesteś zainteresowana/-y uczestnictwem w przyszłych projektach?
8.       Prosimy o  wskazanie innych uwag dla przyszłych uczestników projektu związanych  z Twoją instytucją przyjmującą i miejscem Twojego pobytu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
 
 
Obie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie tak” na pytania 1,3,4,6 i 7 ankiety, jedna z nich uznała, że udział w mobilności "raczej" spełnił jej oczekiwania pod względem  poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, podczas gdy druga uznała swoje oczekiwania w tej kwestii za całkowicie spełnione. jeśli chodzi o przydatność odbytego kursu 50% uczestników oceniła go jako dobry i 50%, jako dobry. Żadna z uczestniczek mobilności  nie zgłosiła uwag dotyczących projektu i organizacji mobilności.
 
WNIOSKI

 
  • UDZIAŁ W MOBILNOŚCI SPEŁNIŁ CAŁKOWICIE OCZEKIWANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU.
  • UDZIAŁ W |OBU KURSACH METODYCZNYM WPŁYWA NA REALIZACJĘ ZAŁOŻONYCH CELÓW PROJEKTU. 
  • UDZIAŁ W KURSACH WPŁYWA  ZDECYDOWANIE NA POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY ZAWODOWEJ UCZESTNIKÓW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz