EWALUACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
„Szkoła otwarta na Europę”
realizowanego przez Publiczne Gimnazjum nr 9 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+
Ewaluacja uczestniczek mobilności odbyła się na wszystkich etapach realizacji.
ANKIETA 1 – PRZED WYJAZDEM- Mobilność 1
Uczestniczki mobilności na pierwszym spotkaniu otrzymały ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Jak ocenia Pani/Pan długość czasu trwania mobilności?
2. Czy Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności zwiększy swobodę komunikowania się w języku obcym?
3. Czy Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności wpłynie na rozwój zawodowy?
4. Czy Pani/Pana zdaniem uczestnictwo w mobilności pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd?
5. Czy Pani/Pana zdaniem wyjazd pozwoli na poznanie nowych technologii informacyjnych
i zastosowanie ich w praktyce?
6. Czy Pani/Pana zdaniem zdobyte podczas mobilności doświadczenia wpłyną na poprawienie jakości pracy?
7. Czy ma Pan/Pani jakieś szczególne oczekiwania związane z wyjazdem?
Wyniki ankiety:
Obie uczestniczki mobilności uznały, że czas trwania mobilności jest właściwy, a uczestnictwo w mobilności zdecydowanie zwiększy ich swobodę komunikowania się w języku obcym i zdecydowanie wpłynie na ich rozwój zawodowy. Poza tym, obie uczestniczki uznały, że uczestnictwo w mobilności zdecydowanie pozwoli poznać kulturę i historię państw, do których planowany jest wyjazd. W podobny sposób oceniono możliwość poznania nowych technologii informacyjnych i zastosowania ich w praktyce - obie uczestniczki stwierdziły, że udział w kursie zdecydowanie podwyższy ich kompetencje w tej dziedzinie. Obie osoby stwierdziły, że zdobyte podczas mobilności doświadczenia zdecydowanie wpłyną na poprawienie jakości pracy.
Ewaluacja prowadzono była podczas trwania projektu (w trakcie mobilności) przez stały kontakt mailowy i telefoniczny. Stwierdzono duże zadowolenie z organizacji oraz programów kursów wśród uczestniczek mobilności. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości wynikających ze złego przygotowania uczestniczek do mobilności oraz żadnych zastrzeżeń do programu.
ANKIETA 2 – PO POWROCIE - Mobilność 1
Po zakończeniu mobilności uczestniczki wypełniły ankiety, w których miały odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Czy otrzymałeś wystarczające wsparcie z instytucji przyjmującej przed i w czasie wyjazdu?
2. Jak oceniasz przydatność kursu odbytego w ramach projektu?
3. Czy jesteś zadowolony z korzyści zawodowych i osobistych wynikających z wyjazdu?
4. Czy uczestnictwo w kursie w ramach projektu „Szkoła otwarta na Europę” będzie przydatne w Twojej pracy zawodowej?
5. Czy udział w mobilności spełnił Twoje oczekiwania pod względem poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, etc.?
6. Czy kontakty, jakie nawiązałaś/eś podczas mobilności wpłyną na twoją pracę zawodową?
7. Czy w rezultacie Twoich doświadczeń jako uczestnika mobilności jesteś zainteresowana/-y uczestnictwem w przyszłych projektach?
8. Prosimy o wskazanie innych uwag dla przyszłych uczestników projektu związanych z Twoją instytucją przyjmującą i miejscem Twojego pobytu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Obie uczestniczki odpowiedziały „zdecydowanie tak” na pytania 1,3,4,6 i 7 ankiety, jedna z nich uznała, że udział w mobilności "raczej" spełnił jej oczekiwania pod względem poznania nowoczesnych technik i metod nauczania, technologii, podczas gdy druga uznała swoje oczekiwania w tej kwestii za całkowicie spełnione. jeśli chodzi o przydatność odbytego kursu 50% uczestników oceniła go jako dobry i 50%, jako dobry. Żadna z uczestniczek mobilności nie zgłosiła uwag dotyczących projektu i organizacji mobilności.
WNIOSKI
- UDZIAŁ W MOBILNOŚCI SPEŁNIŁ CAŁKOWICIE OCZEKIWANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU.
- UDZIAŁ W |OBU KURSACH METODYCZNYM WPŁYWA NA REALIZACJĘ ZAŁOŻONYCH CELÓW PROJEKTU.
- UDZIAŁ W KURSACH WPŁYWA ZDECYDOWANIE NA POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY ZAWODOWEJ UCZESTNIKÓW.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz