niedziela, 6 listopada 2016

Wspomnienia z Hiszpanii

          W październiku 2016 roku uczniowie klas Ig i IIIa uczestniczyli w zajęciach, na których zaprezentowałam swoje refleksje po pobycie na kursie językowym w Salamance. Rozmawialiśmy o Hiszpanii wczoraj i dziś. Zwróciłam uwagę na specyfikę kilku wspólnot autonomicznych Hiszpanii, rozmawialiśmy o ustroju politycznym tego państwa, bliżej przyjrzeliśmy się współczesnej monarchii parlamentarnej.
         Przede wszystkim jednak skupiłam się na opowieści dotyczącej samej przepięknej Salamanki oraz regionowi. Zapoznałam uczniów z historią miasta a zwłaszcza uniwersytetu w Salamance - najstarszego w Hiszpanii. Zaprezentowałam najwspanialsze zabytki miasta. Dodatkowo obejrzeliśmy fragmenty koncertu flamenco, który miałam okazję zobaczyć podczas pobytu w Hiszpanii. Ponieważ uczestnicy spotkania uczą się języka hiszpańskiego, to przypomnieliśmy sobie hiszpańskie słownictwo związane z architekturą  i sztuką.
        Starałam się w miarę dokładnie oddać atmosferę Salamanki jako miasta studentów i uczniów szkół językowych. Wszystko po to, żeby wskazać młodzieży możliwości, jakie daje im dziś Europa i zachęcić do udziału w rozmaitych projektach, które pomogą im poznać nowe kultury i kształcić umiejętności językowe.
        Zajęcia zakończył quiz dotyczący podstawowych wiadomości o Hiszpanii i bardziej szczegółowy poświęcony Salamance.
        
       




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz